ASSALAMUALAIKUM

YA ALLAH,BERKATILAH HARIKU INI......PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSAN KU....

Thursday, December 23, 2010

breastfeed...

kalau difikir2 balik....sedey...sebak...marah sume ade.....
knpe le aku lmbat terdedah ngan ilmu2 breastfeed ni...cume tau susu ibu adalah susu yang terbaik je......

mule2 ngandung...
suke...happy...pastu  seminggu slpas disahkan menandun....aku mule mual2.....bukan sket2 punye...mak haih..kalu dingatkan macam serik nak ngandung lai...punye la seksa....sampai nangis2...admited wad 3 ari
....penah tefikir bole ke patah balik...x nak pregnant...isk....jahilnye aku mase tu...iman x kuat langsung!!!!
makan x lalu...minom kua balik...sampai berat trun 8 kg...huh...mcm bes je...tapi badan lembik..
keje x penah ckup seminggu...mc...mc...mc...tido kat umah...

pertengahan....
aku da ok sket....cume mkn x berape gak...dah pakai uniform daa...
dah pegi check up dgn jayanya....dan as usual..aku pegi sesorg...bukan x nak ajak en asben..tapi aku senang sendiri tah la....bile kenang balik..aku memang banyak kemana2 sesorg....berdikari ke?..tah la...atau malas nak paksa ajak org....

mggu2 terakhir...
mggu2 ni aku makin ligat berenjoy....wif my fwen....lovely fren...tengok wayang...mkan2...merempat carik hotel...yang paling besh sume duit die...time kasih x terhingga kpde nurbaiti ismail shauki......kau la sahabat aku dunia akhirat...amin..he he he..bile nak banje aku mkn2 lai...???..he he he
paling last tengok wayang cite salt ngan ilham sekali....pastu g mkn red chili's kalo x silap aku....pagi esoknye bekfes kat oldtown taman melati............bile la nak buat sume tu lagi....zara...cane?...

mggu due...
belom ade tanda lagi mase tuh....bile lagi nih...hari ketiga slpas due...tetibe kua darah...sket...mase tu aku da mc da...x larat nak g opis...bawak kete sesorg...duit lak makin surut... x abis2 masalah duit nih...
masuk ari ke 5 due..mak aku suh balik kg...katenye..baby nak kua kat kg kot....aku pon ikot la cadangan mak aku...smpai kg..
malam tuh terus sakit...haish...masin molot mak aku nih...
pepagi pas sahur...g spital CHANGKAT MELINTANG...cek punye cek...baru buka 2 cm...tapi sakitnye...YA ALLAH...DIA je yang tau...
misi suh tggu bukak banyak lagi....lepak la smbil menahan sakit.......tetibe lak misi ckp CTG baby x ok...baby macm lemah je...dorg x berani nak smbut...paggil ambulan anta manjung...
menonong le si zol mengikot ambulan yang memang laju gile....sesat2 darling aku tuh...
haaaa...ni part yang paling aku x bole lupe....smpai manjung,,,dok yang cek bukaan servik tu..punyela ramai...smpai 4 org...suke2 ati diorg je...dah la saket....bile da 3 cm...masul labour room....nak pecah kan ketuban kata mereka...
tapi,....3 orang dok cube pecahkan...x bole..???..knpe....?...tggu lagi...buka 5 cm....tggu lagi ...dah macam org gile aku memekik dlm blik tu..smpai aku mintak nak ceasr.....
akhirnye...setelah 12 jam berlalu...hanya 5 cm saje...aku akan di operate utk kuarkan baby zara.......eh..lupe lak...mase tgh2 saket tuh...zol ade disisi aku...thanks sayang...with me....for 5 hours...walau pon tekilan x dpt nak tengok proses deliver biase....

sepanjang mengandung hinggalah sampai ke saat nak deliver aku x de sikit pon ilmu penyusuan....x penah buka laman2 web tentang susu....malah x piki pon....yang aku tau nak bagi baby aku susu anmum la nanti...huh!!,,,benci ngan diri sendiri...!!!
banyak lagi nih...nanti la...da 2.45...nak buat keje...

No comments:

Post a Comment